Мемлекеттік сатып алуда шартты жеңілдіктер дегеніміз не? Олар қашан және қалай қолданылып, есептеледі? Шартты бағаларға қандай критерийлер әсер етеді және есептеу кезінде бұзушылық үшін не қауіп төнуі мүмкін?
Мемлекеттік сатып алудағы шартты жеңілдік дегеніміз не
Шартты жеңілдік – шартты баға – бұл конкурсқа қатысушының конкурстық баға ұсынысына конкурстық құжаттамада көзделген өлшемшарттардың салыстырмалы мәнiн қолдануды ескере отырып есептелген және конкурстың жеңiмпазын айқындау мақсатында конкурстық баға ұсыныстарын бағалау және салыстыру кезiнде ғана пайдаланылатын баға ("Мемлекеттік сатып алу туралы" ҚР 04.12.2015ж. №434-V Заңының (бұдан әрі – Заң) 2-б. 32-тарм.) .
Мемлекеттік сатып алудағы шартты жеңілдік — бұл ұғым конкурс тәсілімен сатып алу барысында ғана кездеседі. Мемлекеттік сатып алудың қалған тәсілдеріне шартты жеңілдік қолданылмайды.
Шартты жеңілдік ұғымы анықтамасын негізгі ала отырып, конкурстық құжаттамада біліктілік талаптарынан басқа, бағадан басқа өлшемшарттар, соның негізінде конкурсжеңімпазы, оның ішінде әрбір осындай өлшемшарттардың салыстырмалы мәні және шартты бағаны есептеу өлшемшарты айқындалады. Бұл талап та сондай-ақ Заңның 21-бабы 2-тармағының 7) тармақшасында қарастырылған.
2022 жылдан бастап 4 өлшемшарт белгіленді, олар бойынша конкурстық комиссия әлеуетті өнім берушіге шартты жеңілдіктерді қолданады (Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларының 243-т.)
2-өлшемшарт – төленген салықтар көрсеткіші;
4-өлшемшарт – тауарлардың функционалдық, техникалық, сапалық және пайдалану сипаттамалары және (немесе) сатып алынатын тауарларды пайдалануға, техникалық қызмет көрсетуге және жөндеуге арналған шығыстар.
Шартты жеңілдікті есептеу кестесі
Сатып алынатын тауарлар мен көрсетілетін қызметтер нарығында жұмыс тәжірибесінің болуы үшін шартты бағаға пайыздық әсер конкурстық құжаттамаға 6 және 7-қосымшаларға сәйкес айқындалады және Қағидаларға 8-қосымшаға сәйкес сатып алу қорытындылары туралы хаттамада көрсетіледі.
Тауар |
Қанша есептелуі керек |
max |
Құжаттар |
---|---|---|---|
Тауарлар |
Жоқ |
- |
- |
Техникалық қадағалау қызметтері |
Әр жылға 0,5 |
5% |
Көрсетілген қызметтер актісі және шот-фактура |
Құрылысқа байланысты емес жұмыстар |
1%, жыл сайын, жыл ішіндегі әрбір жұмыс үшін 0,2%:
|
10% |
Орындалған жұмыстар актісі |
Автомобиль жолдарын орташа жөндеу жұмыстары Құрылысқа байланысты жұмыстар |
Бас мердігерлер үшін: әрбір жыл тәжірибесі үшін 1%, егер 1 жыл ішінде 1-ден астам құрылыс объектісінде жұмыстар орындалса, 0,2%.
Қосалқы мердігерлер үшін: қосалқы мердігерлер үшін әр жылдық тәжірибе үшін 0,5 %. Егер 1 жыл ішінде 1-ден астам құрылыс объектісінде жұмыстар орындалса, 0,1% - дан
|
5% 10% |
орындалған жұмыстарды қабылдау актілерінің электрондық көшірмелері |
объектіні пайдалануға беру актісі және ЖСҚ. Егер қосалқы мердігер туралы ақпарат болмаса, онда ол туралы ақпаратқа сәйкестігі туралы декларация. ЖСҚ бойынша-сараптаманың оң қорытындысы |
|||
Шартты жеңілдікті есептеумен байланысты бұзушылықтар
Конкурстық комиссия конкурсқа қатысуға өтінім берген әрбір әлеуетті өнім берушіге қатысты қағидалардың 243-тармағына сәйкес конкурстық құжаттамада көзделген критерийлерге сәйкес шартты жеңілдіктерді айқындайды.
Ерекшелік – егер сатып алуға қатысуға 1 өтінім ұсынылса.
НАЗАРЫҢЫЗҒА! Егер өнім беруші тиісті құжаттарды ұсынбаса, шартты жеңілдіктер қолданылмайды.
Шартты жеңілдіктерді қолдану үшін әлеуетті өнім беруші ұсынған талаптар шартқа енгізіледі.
ҚАПЕРІҢІЗГЕ! консорциумның қатысуымен шартты жеңілдікті есептеу консорциумның әрбір қатысушысына жеке емес, тұтастай алғанда консорциумға қатысты жүзеге асырылады.
Тапсырыс берушінің әрекеттеріне шағымды қалай жасайды және арызды веб-порталда қалай жолдауға болады?
Конкурсқа қатысушылардың баға ұсынысына әсер ететін өлшемшарттардың конкурс құжаттамасына кіргізілмеуіне қатысты заңнама талаптарын бұзғаны үшін Әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы Қазақстан Республикасы Кодексінің 207-бабының 6-тармағына сәйкес әкімшілік жауапкершілік көзделген.
Бұл ретте әкімшілік жауапкершілікке мыналар тартылады:
-
конкурстық комиссия (аукциондық комиссия) төрағасы, конкурстық
-
комиссия (аукциондық комиссияның) мүшелері.
Заңның 16-бабының 6) тармақшасына сәйкес уәкілетті орган мемлекеттік сатып алу туралы шарт жасалғанға дейін:
-
мемлекеттік сатып алуды ұйымдастырушының,
-
мемлекеттік сатып алуды бірыңғай ұйымдастырушының,
-
тапсырыс берушінің,
-
конкурстық комиссияның дұрыс емес шешімдерінің күшін жоюы мүмкін.
Заңның 18-бабы 4-тармағының 2) тармақшасы негізінде уәкілетті орган бақылау іс-шараларын, оның ішінде камералдық бақылауды жүргізу нәтижесінде бақылау объектісінің Қазақстан Республикасының мемлекеттік сатып алу туралы заңнамасын бұзғанын анықтаған кезде міндеттемелері тиісті түрде орындалған мемлекеттік сатып алу туралы шарттарды қоспағанда, Қазақстан Республикасының мемлекеттік сатып алу туралы заңнамасын бұза отырып жасалған, күшіне енген мемлекеттік сатып алу туралы шарттарды жарамсыз деп тану туралы талап арызбен сотқа жүгінеді.
Назар аударыңыз!
Мемлекеттік сатып алу веб-порталында жұмыс тәжірибесін растайтын мәліметтер мен құжаттарды қамтитын «Электрондық депозитарий» функционалы жұмыс істейді.
«ҚР Мемлекеттік сатып алулардың электронды депозитарийі» толығырақ оқыңыз
Сатып алудағы конкурстық баға ұсынысына әсер ететін критерийлердің салыстырмалы мәнін есептеу және нәтижесінде шартты бағаны есептеу Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларында айқындалады. ҚР Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексінде шартты жеңілдіктерді қолданбау немесе дұрыс қолданбау үшін тапсырыс берушілердің жауапкершілігі қарастырылған.
Осылайша, уәкілетті орган мемлекеттік сатып алу туралы шарт жасалғанға дейін Заңның 21-бабы 2-тармағының 7) тармақшасында көзделген талаптарды бұза отырып өткізілген конкурс қорытындыларының күшін жоюы мүмкін немесе мұндай конкурстың қорытындылары бойынша жасалған шартты сот жарамсыз деп тануы мүмкін.